Door: Marc Janssen

Iedereen heeft steeds meer devices tot zijn beschikking die verbonden zijn met het internet. Uit recent onderzoek is gebleken dat 94 procent van de Nederlandse bevolking beschikking heeft over internet. De huidige jeugdige generatie is niet anders gewend dan altijd online te zijn. Dit heeft gevolgen voor de zakelijke markt als deze generatie het bedrijfsleven instroomt. Hiermee zal de digitale transformatie met grote sprongen verder ontwikkelen. Een voorbeeld hiervan zijn online registers. Voorheen werd de informatie opgeslagen in een uitgebreid Excel-document op een netwerkschijf. Tegenwoordig is deze informatie steeds vaker online benaderbaar. In deze blog nemen we je mee langs de voordelen van een online register.

Kwaliteitsregister

Steeds meer brancheverenigingen, verenigingen, stichtingen & overheidsinstellingen zien de meerwaarde van een kwaliteitsregister. Afgelopen februari heeft de eerste kamer ingestemd met het opzetten van een landelijk lerarenregister. In navolging van advocaten, artsen en verpleegkundigen krijgen docenten een landelijk register waarin zij hun kennis en ervaring gaan bijhouden. Waarom is er gekozen voor een dergelijk online register; ofwel: wat zijn hiervan de voordelen?

Voordelen

Een register geeft een organisatie een aantal voordelen, te weten:

  • Self-service omgeving;
  • Klanttevredenheid verhogen;
  • Inzicht verkrijgen;
  • Meer relevantie voor aangesloten leden.

Self-service omgeving

Self-service omgevingen zijn niet meer weg te denken van het web. Iedereen heeft bij verschillende organisaties inlogmogelijkheden, waarmee zelf gegevens kunnen worden opgevraagd en gewijzigd. Achter deze gegevens zitten allerlei interne processen van de desbetreffende organisaties. De interne organisatie zal door een self-service omgeving minder druk ervaren en de gebruiker kan hierdoor eenvoudig zijn gegevens real-time aanmaken, inzien & aanpassen wanneer dat voor hem/haar het beste uitkomt.

Klanttevredenheid verhogen

Door de inzet van registers en self-service omgevingen, geef je als organisatie het signaal af mee te gaan in de hedendaagse digitale wereld. Dit geeft vertrouwen! Dit vertrouwen zal leiden tot de verhoging van de klanttevredenheid. Dat de gebruiker minder papierwerk hoeft in te vullen en minder vaak telefonisch contact hoeft op te nemen met een callcenter draagt daaraan natuurlijk bij.

Inzicht verkrijgen

Wat is er tegenwoordig nog belangrijker dan het verkrijgen van data over jouw organisatie of doelgroep? Niet voor niets wordt gezegd dat data het nieuwe goud is. Een online register geeft inzicht in de interesses van gebruikers. Wil je weten waar het meeste op wordt gezocht? Uit welke regio komen de actiefste leden? Welke leeftijdsgroep leest welke informatie? Al deze vragen kunnen beantwoord worden op basis van de juiste data. Deze informatie kan ontsloten worden in een dashboard en kan hierdoor als stuurinformatie gebruikt worden.

Meer relevantie

Door het opzetten van een online register kan je meer relevantie bieden voor aangesloten organisaties of leden. Jouw doelgroep is hierdoor zichtbaar. Deze zichtbaarheid kan gebruikt worden voor autoriteit, binnen sommige branches is dat erg belangrijk. Deze vorm van autoriteit wordt vaak gezien als ‘Tough Leadership’.

Dit zijn zomaar een aantal voordelen van een online kwaliteitsregister. Wil je meer weten of meer inzicht in de mogelijkheden? Neem gerust contact op voor een vrijblijvend gesprek.

Meer weten?

Neem contact met ons op.

Contact opnemen

Deel deze pagina

Nieuwsbrief

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief met updates, trends, projecten en tips.