Kennisbank in je broekzak

De app heeft als doel om leden of gebruikers laagdrempelig contact te laten zoeken en informatie te bieden over het kennisgebied van de organisatie. Zodra iemand een vraag heeft over het kennisdomein moet de app uitkomst bieden, direct antwoorden kunnen geven, gerelateerde bronnen ontsluiten of eenvoudig een contactverzoek kunnen initiëren. De app is daarmee niet alleen een kennisinhoudelijke applicatie en bron van relevante informatie maar tevens een interactief visitekaartje.

Flexibiliteit

Relevante content

Flexibiliteit en integratie van content en overige relevante bronnen in de app is cruciaal. De aanpak bestaat uit minimaal twee fases waarbij de app kon worden doorontwikkeld met nieuwe functies en interacties. De dubbelfunctie van de app als kennis- en contact-applicatie vraagt een duidelijke visie op het aanbod van content en informatie voor gebruikers. De toegankelijkheid en vindbaarheid van relevante content staat voorop, vooral zodra meer content ontsloten gaat worden. Met het toevoegen van push notificaties kunnen gebruikers direct bereikt worden met updates of relevante updates.

Overzicht

Navigatie

De app is in principe een “domme” ontvanger van content aangezien deze gekoppeld is aan een CMS. Vanuit een multi-publish gedacht kan content vanuit het CMS worden gepubliceerd naar de app of naar de website. Het ontsluiten van kennis wordt hiermee nog eenvoudiger. Het succes van de app steunt op vier pijlers:

  1. Een duidelijk overzicht van beschikbare content, navigatie en gerelateerde bronnen
  2. Een goede bereikbaarheid en vindbaarheid van relevante content en documenten
  3. De beste uiting van kwaliteit en specialisatie van het kennisdomein
  4. Eenvoudig en laagdrempelig contact met specialisten (push en pull)
Lokaal geheugen

Lokaal geheugen

Lokaal geheugen (cache) van een toestel of mobile device wordt gebruikt om content op te slaan. Hierbij wordt wel actief nieuwe content opgehaald zodat nieuwe versies beschikbaar zijn indien mogelijk.

Push berichten

Push berichten

Pushberichten kunnen sturen is belangrijk om direct contact te hebben met gebruikers. Ook kan daarmee een event of nieuwsbericht actief worden gepromoot. Een pushbericht bestaat uit een geselecteerd nieuwsbericht of pagina en eventueel aanvullende tekst.

Multi Publish

Multi Publish

Content wordt centraal vanuit een CMS of redactiesysteem ontsloten voor centralisatie en eenvoudig multi publish. Het redactie team kan eenvoudig content toewijzen aan de juiste media.

Contact

Contact

Vanuit interactieve functies kan direct contact worden opgenomen met specialisten of medewerkers in de organisatie. Vanuit de app kan een bericht gestuurd worden zonder eerst een mailprogramma te openen.

Meer informatie?

Wil je meer weten over de Kennisbank app?

Wij nemen graag contact met je op om je verder te helpen.
Laat hieronder je gegevens achter en wij zullen zo snel mogelijk contact met je opnemen.

Meer weten?

Neem contact met ons op.

Contact opnemen

Deel deze pagina

Nieuwsbrief

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief met updates, trends, projecten en tips.