Communities

Wij zijn een fullservice internetbureau met een focus op communities. Maar wat bedoelen we hiermee? Het gaat hierbij niet om sociale media platforms zoals Facebook in LinkedIn (daar kunnen we natuurlijk wel mee koppelen of integreren) maar simpel gezegd om een website, webapplicatie of online omgeving waar personen (bezoekers) komen vanuit een gedeelde interesse.

Dit klinkt en is natuurlijk een erg brede omschrijving. Dit is echter bewust omdat we niet willen denken in kaders of direct onderscheid willen maken in de mogelijkheden. Wel kunnen we het natuurlijk verder toelichten of beschrijven. Tevens hebben we door onze jarenlange ervaring allerhande voorbeelden, klantcases en creatieve weboplossingen die het leidend voorbeeld zijn van onze visie op communities.

Vereniging

De centrale spil binnen de communities is de gedeelde interesse. De meest eenvoudige en praktische vertaling hierbij is een vereniging of ledenorganisatie. De online positionering van een vereniging bestaat uit diverse onderdelen, functionaliteiten en procedures maar wordt logischerwijs vooral bepaald door de interactie met leden. Afhankelijk van het type vereniging, brancheorganisatie of ledenorganisatie zijn de wensen voor functies of interactie verschillend. De een wil een intranet om leden onderling te laten discussiëren, de ander wil een puur wervende website om nieuwe leden te vinden, weer een ander wil een centrale plek voor registratie van permanente educatie en de meesten willen een combinatie van allerlei functies. Dit laatste is ook hoe wij werken. We kijken naar de wensen en richten daar een maatwerk oplossing voor in, mogelijk met gebruik van bestaande (open source) modules en functionaliteiten, zodat de online positionering van de organisatie volledig de juiste beleving krijgt.

Kennisbank

Naast een vereniging is een community op veel meer fronten te vinden. Een tweede voorbeeld is bijvoorbeeld abonnees van een blad, magazine of uitgever. Zij willen inloggen op een website om meer te kunnen lezen over een onderwerp, vakgebied of achtergrond informatie over een specialisme of actualiteit. Wij zien daarom veel ontwikkeling in interactieve kennisbanken, kenniscentra of publicatie-online waarbij grote hoeveelheden content (boeken, artikelen, magazines, online bronnen, jurisprudentie, blogs enz.) ontsloten worden in een website, kennisbank of webportal. Door het inzetten van slimme en intelligente zoekmethodes (zie bijvoorbeeld ElasticSearch) zijn wij in staat deze veelvoud aan content te doorzoeken, verrijken en ontsluiten. In combinatie met onze experts in user interaction of design creëren we een interactief online medium. Hiermee vinden geïnteresseerden niet alleen wat ze zoeken maar de uitgever of organisatie achter het medium krijgt een unieke kennispositie om publicaties online in de markt te zetten of lezers te bereiken.

Interactieve website

Een derde toelichting op de brede definitie is een corporate insteek. Een merk of bedrijf heeft altijd een groep mensen of klanten die ze wil bereiken. Dit kunnen de followers op Facebook zijn, de abonnees in een mailingmodule of de stille geïnteresseerden die nog bereikt moeten worden om tot actie te komen. Een voorbeeld hierbij is een woningbouw organisatie, vastgoedontwikkelaar of makelaar die een interactieve website nodig heeft om potentiële huurders of kopers te vinden, bereiken en interesseren. Door de inzet van slimme weboplossingen kan niet alleen een moderne en flitsende website worden ontwikkeld maar kan met de inzet van de juiste call-to-actions, of koppelingen met achterliggende systemen, een omgeving worden ingericht om bezoekers te volgen en binden. Deze groep mensen of klanten kan op veel manieren een online platform of ervaring geboden worden op een manier die ze gewend zijn. Bijvoorbeeld het plaatsen van reviews, een kennis game, een marketing automation platform of een pure commerciële website. Alle oplossingen zijn te vertalen naar het bereiken van de community.

Activeren

Door onze jarenlange ervaring en praktische kennis van de markt en uw branche kunnen wij creatieve weboplossingen bieden voor problemen, koppelingen met systemen of interactieve tools bieden die helpen bij het activeren van uw community. Vanuit een technisch, creatieve of procedurele insteek kunnen wij de business case beoordelen en u adviseren over de beste mogelijkheden. Ook denken we dan meteen mee over de eisen in het kader van informatiebeveiliging. Wij komen natuurlijk graag langs om te praten over uw community en hoe die te activeren is.

Deze website maakt gebruik van cookies